Connect with us

World News

Eddie Money, ‘Two Tickets to Paradise’ Singer, Is Dead at 70

Published

on

Eddie Cash, whose string of rock hits within the late 1970s and ’80s included “Child Maintain On” and “Two Tickets to Paradise,” died on Friday in Los Angeles. He was 70.

His household introduced the dying in an announcement. Mr. Cash, whose start identify was Edward Mahoney, introduced final month that he had stage four esophageal most cancers.

He and his household have been the main target of a actuality tv present on AXS TV, “Actual Cash.” The episode during which he learns he has most cancers was broadcast the evening earlier than he died.

Mr. Cash, the son of a police officer, was headed for that profession himself when he dropped out of the New York Police Academy to maneuver to San Francisco in pursuit of rock stardom. He discovered it in 1978, when “Child Maintain On,” from his debut album, “Eddie Cash,” reached No. 11 on the Billboard Scorching 100 chart.

Then got here “Two Tickets to Paradise” and “Possibly I’m a Idiot,” amongst different hits.

Mr. Cash struggled with medication within the early 1980s, however he staged a number of comebacks; his hits later that decade included “Take Me House Tonight” and “Stroll on Water.”

Edward Joseph Mahoney was born on March 21, 1949, in Brooklyn to Daniel and Dorothy Mahoney. His mom was a homemaker.

He graduated from Island Timber Excessive Faculty in Levittown, on Lengthy Island, in 1967. He started coaching to change into a police officer at 18, however by evening he was rocking with a band known as the Grapes of Wrath.

“These had been the times when college students had been preventing with cops on a regular basis,” he stated, “and the band ultimately fired me as a result of they didn’t desire a ‘pig’ within the group.”

He deserted his law-enforcement aspirations earlier than he was 20 and headed to the West Coast. Finally the promoter Invoice Graham took him beneath his wing, and shortly he had a contract with Columbia Data and was opening for high acts, together with the Rolling Stones.

“Having been a N.Y.C. streetsinger since age 11, Cash is an unfazed dervish onstage,” Steve Morse wrote in The Boston Globe in 1978, when Mr. Cash opened for Santana on the Music Corridor in Boston. “His street-gaunt face and wiry physique (with hair falling in his face à la Meatloaf) transfer magnetically, and his voice has a throaty snarl like Joe Cocker.”

Mr. Morse additionally had excessive reward for Mr. Cash’s second album, “Life for the Taking.”

“Cash’s dedication is simply matched by the scope of his expertise,” he wrote in 1979. “He isn’t going to be stopped.”

However a yr or so later he was in truth nearly stopped.

“One evening after a present, I obtained loaded on vodka,” he instructed The Lubbock Avalanche-Journal of Texas in 2009. “Then I took a extremely dangerous barbiturate by mistake, once I thought I used to be truly doing cocaine.”

He fell right into a coma, and when he got here out of it he discovered that he had broken his sciatic nerve; he couldn’t stroll for months. His 1982 album, “No Management,” constituted what he thought of his first comeback.

“Effectively, they took me to the hospital, and I swore I wouldn’t go,” the title tune from that album begins. “My blood was working a lot too excessive; my coronary heart was a lot too gradual.”

The album additionally yielded “Shakin’,” one among Mr. Cash’s greater hits.

Whereas different 1980s acts had been going for flamboyance, Mr. Cash maintained the picture of a working-class rocker.

“I by no means went out with spandex pants or the large hair,” he instructed The Repository of Canton, Ohio, in 2014. He added: “I used to be only a common singer who went out and labored. I’m glad I did. I’d look ridiculous in these garments.”

He additionally made tv appearances. He performed himself in a 2002 episode of “The King of Queens,” and, simply final yr, on “The Kominsky Technique,” he portrayed an Eddie Cash impersonator who was truly the true Eddie Cash.

In 2009, a stage musical primarily based on his life, “Two Tickets to Paradise,” was carried out on the Dix Hills Performing Arts Heart on Lengthy Island, with Mr. Cash himself serving as narrator. In an interview with The New York Instances selling that manufacturing, he famous that he was nonetheless Edward Mahoney legally and in his non-public life.

“Eddie Cash is only a figment of your creativeness,” he stated. “We let him out for an hour and a half at a time.”

Mr. Cash’s survivors embody his spouse of greater than 30 years, Laurie; 5 youngsters, Zachary, Joseph, Desmond, Julian and Jesse; and 4 siblings, Danny Mahoney, Kathy Cama, Peggy Tavis and Pat Brunette.

AXS TV stated it will broadcast the remaining 5 episodes of “Actual Cash” within the present’s normal Thursday slot. For the reality-TV incarnation of his profession, Mr. Cash had change into extra genial jokester than rocker, one with a self-deprecating streak.

“I have a look at the present and I’m very self-conscious about the best way I look,” he instructed Rolling Stone. “My spouse says to me, ‘You look heavy on TV.’ I stated, ‘Honey, the digital camera provides 10 kilos.’ She stated to me, ‘What number of cameras did they use?’”

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

World News

Italy, South Korea Work to Contain Coronavirus Outbreaks

Published

on

Italy labored to include an outbreak in two clusters that by late Saturday had left greater than 70 folks contaminated and two lifeless, as South Korea reported a surge in coronavirus circumstances centered on a church the place a thousand folks have been uncovered to the illness.

Officers in each Italy and South Korea urged folks to avoid giant gatherings. In Italy, the federal government quarantined 10 small cities the place the larger cluster is centered and ordered the closing of colleges and all companies aside from pharmacies and supermarkets.

Continue Reading

World News

Inside The Wall Street Journal, Tensions Rise Over ‘Sick Man’ China Headline

Published

on

Greater than 4 dozen journalists at The Wall Avenue Journal challenged their bosses and criticized the newspaper’s opinion facet in a letter that was despatched to high executives on Thursday, the day after China introduced that it will expel three Journal workers members in retaliation for a headline that offended the nation’s leaders.

In all, 53 reporters and editors signed the letter. They criticized the newspaper’s response to the fallout from the headline, “China Is the Actual Sick Man of Asia,” that went with a Feb. three opinion essay by Walter Russell Mead, a Journal columnist, on financial repercussions of the coronavirus outbreak.

The letter, which was reviewed by The New York Occasions, urged the newspaper’s leaders “to think about correcting the headline and apologizing to our readers, sources, colleagues and anybody else who was offended by it.”

Describing the headline as “derogatory,” the letter was despatched on Thursday from the e-mail account of the China bureau chief, Jonathan Cheng, to William Lewis, the chief government of Dow Jones and the newspaper’s writer, and Robert Thomson, the chief government of Information Corp, the Rupert Murdoch-controlled mother or father firm of Dow Jones.

Mr. Cheng, who didn’t signal the letter, wrote in a separate observe that he was passing the letter alongside to the 2 executives, including that he believed their “correct dealing with of this matter is important to the way forward for our presence in China.”

The in-house criticism delivered to the floor longstanding tensions at The Journal between the reporters and editors who cowl the information and the opinion journalists who work underneath the longtime editorial web page editor, Paul A. Gigot. As at different main newspapers, together with The Occasions and The Washington Publish, the information facet and the opinion division are run individually.

Mr. Gigot oversees the unsigned editorials that symbolize the newspaper’s institutional voice, the op-ed columns just like the one by Mr. Mead and the criticism within the arts and tradition sections. He additionally hosts a program on Mr. Murdoch’s community, the Fox Information Channel.

International information media organizations in China tread a troublesome path. The nation’s rising financial and political clout make it a vital story. Chinese language officers covet consideration from the worldwide stage, and pictures of overseas reporters jotting down their feedback at information conferences are a staple of state-controlled night information exhibits.

The Chinese language authorities makes use of visas for overseas journalists as leverage, doling out and retracting credentials as a strategy to affect information retailers. International information media organizations face stress to avoid delicate matters just like the wealth and political pull of the households of the nation’s leaders.

Like many different worldwide information organizations, The Occasions amongst them, The Journal is blocked on-line in China, and the “Sick Man” headline was delivered to vast consideration there by state-controlled media, amid nationwide concern over an epidemic that has contaminated over 76,000 folks in China and killed greater than 2,400.

Up to date Feb. 10, 2020

What’s a Coronavirus?
It’s a novel virus named for the crown-like spikes that protrude from its floor. The coronavirus can infect each animals and folks, and might trigger a variety of respiratory diseases from the frequent chilly to extra harmful situations like Extreme Acute Respiratory Syndrome, or SARS.

How contagious is the virus?
In accordance with preliminary analysis, it appears reasonably infectious, just like SARS, and is probably transmitted by the air. Scientists have estimated that every contaminated particular person may unfold it to someplace between 1.5 and three.5 folks with out efficient containment measures.

How apprehensive ought to I be?
Whereas the virus is a severe public well being concern, the chance to most individuals exterior China stays very low, and seasonal flu is a extra speedy risk.

Who’s working to include the virus?
World Well being Group officers have praised China’s aggressive response to the virus by closing transportation, faculties and markets. This week, a staff of specialists from the W.H.O. arrived in Beijing to supply help.

What if I’m touring?
The US and Australia are quickly denying entry to noncitizens who lately traveled to China and several other airways have canceled flights.

How do I maintain myself and others protected?
Washing your arms continuously is crucial factor you are able to do, together with staying at residence while you’re sick.

China was typically described because the “sick man of Asia” on the finish of the 1800s, in “the depths of what we now name China’s ‘Century of Humiliation,’” mentioned Stephen R. Platt, a historian of recent China on the College of Massachusetts. The empire had then misplaced a sequence of wars and had feared being divvied up by imperial powers.

“No person of their proper thoughts would confuse China at present with China on the finish of the 19th century,” Mr. Platt mentioned. “I feel that’s the place the insult lies, this hearkening again to this horrible interval and someway implying that it’s all the identical.”

On Wednesday, Geng Shuang, a spokesman for China’s Ministry of International Affairs, mentioned in a transcript supplied by the Chinese language authorities that Chinese language officers “demanded that The Wall Avenue Journal acknowledge the seriousness of the error, brazenly and formally apologize, and examine and punish these accountable, whereas retaining the necessity to take additional measures towards the newspaper.”

The assertion added that “the Chinese language folks don’t welcome media that publish racist statements and smear China with malicious assaults.”

The Journal has not made a proper apology. The closest it got here was when Mr. Lewis, the writer, mentioned in a press release on Wednesday that the headline “clearly brought on upset and concern amongst the Chinese language folks, which we remorse.”

Susan L. Shirk, the chair of the 21st Century China Heart on the College of California, San Diego, mentioned that there was cause for the newspaper to chorus from making an apology now that the Chinese language authorities had demanded one.

“The Chinese language authorities has been coercive in its calls for for apologies from all types of worldwide teams on points which are primarily home political points,” Ms. Shirk, a deputy secretary of state underneath former President Invoice Clinton, mentioned. “This has the impact of interfering in freedom of expression in our personal nations.”

A majority of the reporters and editors who signed the letter are primarily based within the newspaper’s China and Hong Kong bureaus.

They included the three journalists whom China ordered to depart the nation on Wednesday: Josh Chin, the deputy bureau chief in Beijing and an American citizen; Chao Deng, a reporter, who can be an American; and Philip Wen, a correspondent and Australian citizen who reported on an Australian investigation of a cousin of President Xi Jinping of China as a part of an inquiry into organized crime. The Chinese language authorities gave the journalists till Monday to depart the nation.

The letter argued that “the general public outrage” over the headline in China “was real” and mentioned the “Sick Man” headline must be modified on-line.

“We’re deeply involved that failure to take such motion inside the subsequent few days won’t solely inflict additional harm on our China bureau’s operations and morale within the brief time period,” the letter mentioned, “but additionally trigger lasting harm to our model and skill to maintain our unequalled protection of one of many world’s most essential tales.”

The letter additionally famous that individuals at The Journal had raised considerations concerning the “Sick Man” headline earlier than China introduced that it will revoke the journalists’ visas and organize them in another country. It additionally questioned whether or not the headline was “distasteful,” given the coronavirus outbreak.

A Dow Jones spokeswoman confirmed that the executives had acquired the letter and mentioned in a press release, “We perceive the acute challenges our workers and their households are going through in China.” The corporate added that it “will proceed to push” to have the visas of its three journalists reinstated.

Mr. Cheng, the China bureau chief, and greater than a dozen others who signed the letter didn’t reply to requests for remark.

Along with criticizing the headline, the letter took situation with an unsigned editorial revealed by the newspaper on Wednesday, after China’s announcement that the journalists can be expelled.

Within the punchy model the editorial web page is thought for, it acquired proper to the purpose: “President Xi Jinping says China deserves to be handled as a fantastic energy, however on Wednesday his nation expelled three Wall Avenue Journal reporters over a headline. Sure, a headline. Or a minimum of that was the official justification.” The editorial went on to argue that the Chinese language authorities had revoked the reporters’ credentials to divert consideration from its “administration of the coronavirus scourge.”

The editorial acknowledged criticism of the headline however defended it as echoing an outline acquainted to American readers that forged the late Ottoman Empire because the “sick outdated man of Europe.”

Shen Yi, a lecturer on worldwide relations at Fudan College in Shanghai, mentioned The Journal’s headline displayed a way of racial superiority. The language was just like feedback by Kiron Skinner, a former director of coverage planning on the State Division, who had mentioned that with China, the US had “a fantastic energy competitor that isn’t Caucasian,” Mr. Shen wrote in a current essay.

“The growing prominence and scope of this type of language provides you a sense for the despicable ideas that underlie it,” Mr. Shen wrote. “Even now, within the 21st century, some U.S. officers and elites nonetheless deep of their hearts know and perceive the world by the framework of the suzerain and its colonies.”

Mr. Mead, the author of the op-ed, urged in a Twitter publish on Feb. eight that he was against the headline, writing, “Argue with the author concerning the article content material, with the editors concerning the headlines.” He declined to remark for this text.

In protection of the headline, The Journal and its supporters have pointed to the best to free speech and the newspaper’s separation of its information and opinion departments. The writers of the letter mentioned the primary situation was “the mistaken alternative of a headline that was deeply offensive to many individuals, not simply in China.”

The Washington Publish first reported on the interior debate at The Journal.

China’s announcement that it will expel the three journalists occurred sooner or later after the Trump administration designated 5 main Chinese language information organizations as overseas authorities functionaries, quite than journalistic entities, a transfer that drew the ire of the Chinese language authorities.

The expulsions, the primary since 1998, in line with the International Correspondents’ Membership of China, had been condemned by the US secretary of state, Mike Pompeo.

Journal leaders met with newsroom workers to debate the headline earlier than China condemned it. In a single assembly, Matt Murray, the editor in chief, appeared to agree with the complaints, however mentioned there was not a lot he may do concerning the headline due to the strict separation of the information and opinion sides. In a second assembly, journalists pushed Mr. Lewis, the writer, to vary the headline, to no avail.

The letter provided a number of examples of Journal reporters who mentioned they had been impeded whereas making an attempt to do their jobs. A researcher interviewing folks on the streets of Beijing was surrounded by a crowd and referred to as “traitor,” the letter mentioned; and a “senior physician” in Hubei Province, the place coronavirus appears to have originated, retracted an interview with the newspaper and instructed others to not communicate with its reporters.

One of many journalists who signed the letter was Chun Han Wong, a Journal correspondent whose press credentials weren’t renewed by the Chinese language authorities final yr. Mr. Wong shared a byline with Mr. Wen on the article that described the authorized scrutiny of the Chinese language president’s cousin.

Austin Ramzy contributed reporting.

Continue Reading

World News

Bloomberg to release three women from non-disclosure agreements

Published

on

Michael Bloomberg will launch three former feminine staff from non-disclosure agreements concerning offensive feedback they stated he had made, shifting to handle a difficulty that plagued him throughout Wednesday’s presidential debate.

“I’ve had the corporate return over its file and so they’ve recognized three NDAs that we signed over the previous 30-plus years with girls to handle complaints about feedback they stated I had made,” Mr Bloomberg stated in an announcement on Friday, referring to Bloomberg LP, his eponymous media and monetary information firm.

“If any of them need to be launched from their NDA to allow them to speak about these allegations, they need to contact the corporate and so they’ll be given a launch.”

He added: “I’ve achieved plenty of reflecting on this subject over the previous few days and I’ve determined that for so long as I’m operating the corporate, we received’t supply confidentiality agreements to resolve claims of sexual harassment or misconduct going ahead.”

The announcement follows a weak response on the matter by Mr Bloomberg within the newest Democratic presidential debate earlier this week.

It was the primary time that Mr Bloomberg — a late entrant to the 2020 race — had been pressured to confront rivals on the nationwide stage. By his aides’ personal admission, Mr Bloomberg underperformed, struggling to search out his ft within the first half of the controversy, notably throughout a back-and-forth with Elizabeth Warren, the Massachusetts senator.

Ms Warren quoted the derogatory remarks Mr Bloomberg had allegedly made about some girls up to now. She and different candidates blasted Mr Bloomberg on the non-disclosure agreements signed with former feminine staff, a few of whom stated they discovered the Bloomberg office to be poisonous and unfriendly to girls.

Mr Bloomberg refused to comply with different candidates’ requires him to tear up the non-disclosure agreements, saying: “None of them accuse me of doing something aside from perhaps they didn’t like a joke I advised.”

In his assertion on Friday, Mr Bloomberg stated that he had consulted consultants this week over finest practices for “equal pay and promotion, sexual harassment and discrimination” within the office, and would urge Bloomberg LP’s human sources division to do the identical.

“I need my firm to be a mannequin for ladies in search of alternative and assist of their careers. After we assist girls within the office, we advance not simply their very own emotions of worth, however we assist them and their households throughout America reside higher lives via increased wages,” he stated.

As president, he stated, he would implement comparable insurance policies throughout the nation, supporting insurance policies corresponding to paid household depart and a $15 minimal wage.

Mr Bloomberg was additionally criticised by his rivals after his marketing campaign launched a video that critics stated was doctored. Within the video, Mr Bloomberg is seen saying that he believed he was the one particular person on the controversy stage to have began a enterprise, and asking rhetorically if that was true. The video then exhibits footage from the controversy of every candidate that seems to indicate them being stumped by his query. However the footage was taken from different moments in the course of the debate, and woven collectively in a intentionally deceptive method.

In a separate blow to the presidential hopeful on Friday, Twitter stated that it had suspended about 70 accounts, some completely, that appeared to have been directed to advertise his marketing campaign.

In response to the LA Occasions, dozens of pro-Bloomberg accounts, lots of which have been created up to now two months, have been posting an identical textual content, pictures, hyperlinks and hashtags — in breach of Twitter’s insurance policies.

“We now have taken enforcement motion on a bunch of accounts for violating our guidelines in opposition to platform manipulation and spam,” a Twitter spokesperson stated in an announcement.

Guidelines on the social media platform stipulate that customers can’t “create a number of accounts to put up duplicative content material” or create pretend engagement, for instance by paying individuals for synthetic engagement or to amplify messages.

A Bloomberg marketing campaign spokeswoman stated content material “shared by staffers and volunteers to their community of family and friends” was “not supposed to mislead anybody.”

Within the days because the debate Mr Bloomberg has been shifting to include the blowback from his shaky efficiency, which has raised questions concerning the viability of his candidacy.

A ballot from Morning Seek the advice of launched on Friday discovered Mr Bloomberg’s internet favourability had fallen 20 factors because the debate, with 52 per cent of respondents saying they now had a optimistic opinion of the previous New York mayor and 35 per cent saying that they had an unfavourable opinion of him.

Earlier than the controversy, 61 per cent stated they seen Mr Bloomberg favourably, whereas simply 25 per cent seen him unfavourably.

Extra reporting by Hannah Murphy in San Francisco and Demetri Sevastopulo in Washington

Continue Reading

Trending

LUXORR MEDIA GROUP LUXORR MEDIA, the news and media division of LUXORR INC, is an international multimedia and information news provider reaching all seven continents and available in 10 languages. LUXORR MEDIA provides a trusted focus on a new generation of news and information that matters with a world citizen perspective. LUXORR Global Network operates https://luxorr.media and via LUXORR MEDIA TV.

Translate »